Przedpremierowo "Replika" L. Oliver



Nie będzie już Gemmą, która wszystko robiła jak wypada, która zawsze słuchała rodziców, Krucha Gemmą w Chorowitym Ciele. Teraz była Gemmą, która potrafiła wsiąść do samochodu obcego chłopaka, Gemmą, która badała tajemnicze sprawy, Gemmą, która przeciwstawiała się rodzicom i okłamywała najlepszą przyjaciółkę."
Lauren Oliver


Wydawnictwo: Moondrive
Autor: Lauren Oliver
Oryginalny tytuł: Replica 
Polski tytuł: Replika
Premiera: 5 lipca 

Gemma nie jest zwykła nastolatką. Od zawsze dużo chorowała, wiele dni spędziła w szpitalach. Przeszła kilka operacji, a po jednej z nich nosi bliznę w okolicach serca. W szkole czuję się wykluczona, ma tylko jedną koleżankę, April. Pozostali uczniowie wciąż jej dokuczają i przezywają "Frankenstein". Rodzice nie ułatwiają Gemmie normalnego życia. Trzymają ją pod kloszem, nie pozwalają uczestniczyć w szkolnych imprezach, chodzić spać po dziesiątej, korzystać z Instagrama. A przecież ma szesnaście lat!

Dziewczyna marzy, żeby wreszcie wyrwać się spod kontroli rodziców. Gdy pojawia się możliwość wyjazdu na Florydę, nie zastanawia się nawet chwili. Wraz z April planują wyjazd od dawna, dla każdej z nich ma to być przygoda życia. Niestety, w ostatniej chwili rodzice zakazują Gemmie wyjazdu. Ma to związek z miejscem zwanym "Haven". Sfrustrowana dziewczyna ucieka z domu, aby odkryć prawdę...

Czym jest tajemnicze "Haven"? Co wspólnego Gemma ma z tym miejscem? Jakie sekrety rodzice starają się zataić? Co łączy Gemmę z Lirą, dziewczyną spotkaną w drodze?  Koniecznie musicie sprawdzić!


"Replika" od samego początku była dla mnie jedną wielką zagadką. Gdy tylko egzemplarz trafił w moje ręce, zaczęłam się zastanawiać jak ją ugryźć. Powinnam zacząć od strony Gemmy czy Liry? Przeplatać czytanie rozdziałami z perspektywy tej drugiej? Zaczęłam od strony Gemmy i to była bardzo dobra decyzja! Planowałam sięgać na zmianę po rozdziały opowiadane z punktu widzenia obu bohaterek, jednak nie znalazłam na to idealnej recepty. Koniec końców przeczytałam relacje Gemmy w całości. Później zabrałam się za Lirę, która idealnie dopełniła całą opowieść.  

Od pierwszych stron książka owiana jest intrygami, kłamstwami i tajemnicami. Rodzice ukrywają przed Gemmą prawdę o jej życiu. Dziewczyna za wszelką cenę chce poznać odpowiedzi na nurtujące pytania, nieraz ryzykując życiem. Lira nie wie o sobie nic, a właściwie wszystko, co wie jest kłamstwem.



Styl pisania Lauren Oliver nie do końca mi odpowiada. Zdarzają się przestoje, nudniejsze fragmenty - początek może okazać się trudny do przebrnięcia. Opowieść Gemmy trochę mnie męczyła, za to historię Liry przeczytałam jednym tchem. Każdy kolejny rozdział, wynagradzał niedociągnięcia tych pierwszych. Nie mogłam się doczekać, aż wraz z bohaterkami odkryje tajemnice, poznam odpowiedzi na te wszystkie pytania. Byłam bardzo ciekawa jak dziewczyny poradzą sobie z prawdą, która wywróci ich życie do góry nogami.

"Replika" zdecydowanie jest warta uwagi! Niejednokrotnie trzyma w napięciu. Każdy kolejny rozdział wprowadza większy zamęt, pojawiają się nowe pytania, żadnych odpowiedzi. Gdy główne bohaterki wpadają w tarapaty lub odkrywają nowy element układanki, nie da się od książki oderwać. Po przeczytaniu całej powieści czuje pewien niedosyt. Nie znalazłam odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Zaczęłam się nawet zastanawiać czy będzie kolejny tom. Jeżeli tak, z pewnością po niego sięgnę!

Za egzemplarz bardzo dziękuję:

25 komentarzy :

  1. Dzięki twojej recenzji chcę przeczytać tę książkę jeszcze bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nic od Lauren Oliver nie czytałem, ale mam zamiar jednak nie od tej książki.

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na ten egzemplarz z wydawnictwa i już widzę, że będzie to super uczta literacka!
    http://przystanekszczescia.blogspot.com/2017/06/tatarka-renata-kosin.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zajrzę na Twoją recenzję tej książki 😊

      Usuń
  4. Tak samo jak Hubert nie czytałam jeszcze nic tej autorki, jednak "Panika" czeka na półce. Chociaż ta książka również mnie ciekawi, a do tego ta okładka tak bardzo mi się podobaa!

    http://mareandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam Panikę jakiś czas temu. Chyba Replika przekonała mnie do siebie bardziej 😊

      Usuń
  5. Bardzo chciałabym przeczytać, już widzę, że to będzie hit tego lata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa, czy Ci się spodoba! 😍

      Usuń
  6. Zapowiada się ciekawie :D Może i ja przeczytam ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa historia! Warto po nią sięgnąć 💕

      Usuń
  7. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę. Wydaje się oryginalną pozycją, którą z pewnością pokocham.

    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do mnie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unikalna pod wieloma względami 😊 Chętnie zajrzę!

      Usuń
  8. Wow, to dobrze być bardzo interesująca książka :)

    http://bookerkaa.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kilka razy widziałam tę książkę na boostagramach i strasznie mnie ciekawi. Zastanawiałam się ja to czytać, skoro jest perspektywa dwóch bohaterek i to jeszcze wydana w taki sposób.
    Z chęcią zapoznałabym się z tą książką gdybym miała okazję.
    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tej książce bardzo dużo. Najwięcej na bookstagramie. Bardzo mnie dziwi wersja dwóch bohaterek w jednej książce, jak pojawi się okazja przeczytania na pewno to zrobię. Świetny blog i sama recenzja również jest cudowna.
    Pozdrawiam, zostaje na dłużej i zapraszam do siebie :*
    http://gosiaandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Intrygująca ta książka. Chyba muszę sobie ją kupić ! Bardzo przyjemnie czyta się Twoje recenzje. :) https://adabooksandfood.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  12. Intrygująca ta książka. Chyba muszę sobie ją kupić ! Bardzo przyjemnie czyta się Twoje recenzje. :) https://adabooksandfood.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow brzmi bardzo ciekawie.
    widziałam wiele zdjęć tej książki na instagramie ale Twoja recenzja jest pierwszą jaką przeczytałam i bardzo mnie zachęciła do tego żeby sięgnąć po tę książkę :)

    https://www.instagram.com/books_harmony/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dopiero w twojej recenzji zobaczyłam po raz pierwszy ta książkę i bardzo zaciekawiła mnie jej forma. Mam nadzieję, że treść okaże się równie ciekawa, bo uwielbiam książki tej autorki ( Panikę chyba tylko lubię ;D).
    pozdrawiam
    http://odbijajacksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Sam pomysł na książkę wydaje się być interesujący, mimo wszystko po przeczytaniu "7 razy dziś" tak zraziłam się do tej autorki, że chyba się nie skuszę :(
    rozczytane.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo intrygująca recenzja! Na pewno kiedyś przeczytam Replikę. W wolnej chwili zapraszam do siebie mamawswiecieksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka