"Odległość między Tobą a Mną" J. E. Smith

"A tego wieczoru świat się wyciszył. Nie było niczego poza czarnym sklepieniem nieba i morzem gwiazd, płonących tak jasno, że Lucy nie mogła oderwać od nich wzroku."
Jennifer E. Smith


Wydawnictwo: Bukowy Las
Autor: Jennifer E. Smith
Oryginalny tytuł: The Geography of You And Me
Polski tytuł: Odległość między Tobą a Mną

Zastanawiacie się czasem z jaką książką spędzić deszczowy dzień? Co byłoby idealne na pogodową chandrę? Dziś stanęłam przed tym dylematem. Deszcz padał od rana, a ja nie mogłam się na nic zdecydować. Trwało to długo, aż w końcu mój wybór padł na "Odległość między tobą a mną". Ostatnio zauważyłam, że autorki bardzo lubią "zamykać gdzieś" głównych bohaterów. W książce "Blisko ciebie" Kasie West Autumn i Dax utykają w bibliotece. Jennifer E. Smith natomiast uwięziła Lucy i Owena w windzie...


Ogromna fala upałów napływa na Nowy Jork. Przez wysoką temperaturę w całym mieście zostaje wyłączony prąd. Lucy i Owen utykają w windzie pomiędzy dziewiątym a dziesiątym piętrem. Mieszkają w tym samym budynku, jednak należą do dwóch różnych światów. Lucy mieszka na dwudziestym trzecim piętrze, w bogatszej części, Owen w suterenie, mieszkaniu dla pracowników. Z pozoru dzieli ich wszystko. Niejednokrotnie się mijali, a nie zamienili ze sobą ani słowa. Ciasne pomieszczenia, ciemność i brak zasięgu okazują się idealnymi warunkami do rozpoczęcia nowej znajomości. Czy bogata dziewczyna i chłopak z niższych sfer odnajdą nić porozumienia? Jaką siłę ma pierwsza miłość? Przewrotny los kieruje bohaterów w różne strony świata. Czy odległość okaże się problemem?


Jennifer E. Smith wykreowała piękną historię o wzlotach i upadkach, o pierwszej miłości, stracie i odrodzeniu. Ukazała, że dopiero po wyłączeniu prądu, zaczynamy dostrzegać piękno otaczającego nas świata, zaczynamy rozmawiać i otwierać się na innych. Czasem kilka razy dziennie mijamy naszą bratnią duszę, a dopiero przewrotny los pozwala nam się poznać. Pozory to tylko pozory, są mylne - należąc do dwóch różnych światów możemy się doskonale rozumieć i dopasować. Życie nie jest idealne, jednak każdy z nas może przy odrobinie wysiłku odnaleźć własną drogę.


"Odległość między Tobą a Mną" uczy dostrzegać piękno w małych rzeczach. Wraz z Lucy i Owenem wędrujemy przez Stany Zjednoczone i Europę, szukamy własnego miejsca we wszechświecie. Przeznaczenie pcha ich ku sobie, aby za chwilę pozwolić im się rozejść. Jedynym stałym elementem w ich życiu są pocztówki. Papierowe kartoniki stanowią idealny sposób kontaktu, łączą ich i zbliżają do siebie, nawet jeżeli dzielą ich tysiące kilometrów. Ten tradycyjny element nadał historii nowego charakteru, sprawił, że stała się ona wyjątkowa w swojej prostocie.

Jeżeli szukacie lekkiej młodzieżówki o podróżniczym charakterze, "Odległość między Tobą a Mną" to idealna lektura. Historie Lucy i Owen wchłaniałam jednym tchem, zatraciłam się w ich świecie. Podróżowałam wraz z nimi, odkrywałam świat, trzymałam kciuki za ich znajomość. Śmiałam się i płakałam, ta książka znalazła wyjątkowe serce w moim sercu. To było moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i z całą pewnością nie ostatnie! 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu:
 

14 komentarzy :

  1. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała! Świetna recenzja <3

    OdpowiedzUsuń
  2. ojoj myślę, że mogłaby to być moja bajka

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka czeka na mnie, aż wrócę z wakacji i wprost nie mogę się jej już doczekać!
    A porównując wątek do tego zawartego w "Blisko ciebie" tylko podsyciłaś moją ciekawość :)

    Pozdrawiam,
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dlaczego, ale uważam, że ta recenzja jest słodka...
    Fabuła wydaje się być ciekawa, więc na pewno książkę przeczytam.
    Pozdrawiam! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej książce. Ciekawa recenzja :).

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie książki, więc i tą chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej książce, jednak z chęcią poznałabym historię Lucy i Owena, zwłaszcza, że powieść wydaje się być lekka, a właśnie takich teraz potrzebuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie czuje, że ta książka będzie idealna na dzisiejszy deszczowy dzień :) I będzie powód, by w końcu ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydawnictwo zaproponowało mi jej zrecenzowanie, ale odmówiłem. Teraz cholernie żałuję, bo mam na nią wielką ochotę po twojej recenzji :D

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o książce, a szkoda, bo zapowiada się ciekawie. Lubię czasem sięgnąć po takie książki, więc czemu nie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy cytat wybrałaś taki magiczny! Plus ta okładka *.* Zdecydowanie zachęca ta Twoja recenzja :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejna książka którą chciałabym przeczytać :)
    Pozdrawiam,
    majawswiecieksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Już mam ochotę tę książkę. Sądzę, że spodobałaby mi się :D
    Pozdrawiam,
    Ana

    https://czytam-z-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Raczej nie czytam tego gatunku książek i chyba się nie przełamię, chociaż kto wie? Może kiedyś sięgnę po tę książkę, ponieważ wydaje się interesująca.
    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka