"Kroniki Jaaru. Księga Luster" A. Faber

"- Nie wiesz, jak być przynętą? To najprostsze ze wszystkich działań. Siedzisz tylko, nic nie robisz i czekasz, aż pojawi się ktoś, kto chce cię zamordować."
Adam Faber

Wydawnictwo: Czwarta Strona
Autor: Adam Faber
Polski tytuł: Kroniki Jaaru. Księga Luster 




Kate Hallander mieszka w Londynie z ciocią. Jest typową nastolatką - chodzi do liceum, narzeka na nauczycieli, spotyka się z przyjaciółką. Jej życie jest aż do bólu normalne. Do czasu! Pewnego dnia, przyciągana tajemniczą siłą, trafia do sklepu pełnego magicznych przedmiotów. Ekscentryczna właścicielka wręcza jej Księgę Luster. Kate nie wierzy w magię, jednak decyduje się wypróbować znalezione w niej zaklęcie miłosne. Niestety niewinna zabawa czarami kończy się katastrofą. Zaklęcie daje przeciwny efekt, a dziewczyna trafia do tajemniczej krainy. W tym samym czasie Fion, baśniowy fer, ucieka z domu i pakuje się w kłopoty. Wpada w okrutne szpony nimfy Erato, a nieświadomą niczego Kate ciągnie za sobą.


Sięgając po "Kroniki Jaaru" nie miałam dużych oczekiwań. Słyszałam, że książka nie jest idealna i z takim założeniem do niej podeszłam. Nie spodziewałam się, że będzie to aż tak przyjemna lektura! Przez kolejne rozdziały płynęłam w zatrważającym tempie. Nawet nie zauważyłam, kiedy dotarłam do ostatniej strony. Styl autora to ogromny atut, nie ma zbędnych dialogów czy opisów. Cała powieść utrzymana jest w lekkim klimacie, dzięki czemu bez problemu trafi do młodszych i starszych czytelników.

Adam Faber stworzył oryginalny świat magiczny. Pełno w nim ferów, czarodziei, jednorożców, nimf, ogromnych owadów i kwiatów. Taki świat bez problemu mógłby powstać w dziecięcym umyśle. Niestety, nie potrafiłam wyobrazić sobie licealistki w tak bajkowym otoczeniu. Cały czas traktowałam Kate jako dziesięcioletnią dziewczynkę, nie nastolatkę. Po skończeniu pomyślałam nawet, że to odpowiednia książka dla mojego dziesięcioletniego brata. Na pewno będzie się świetnie bawił przy tej historii!

"Kroniki Jaaru. Księga luster" to przezabawna historia pełna dziecięcego uroku. Magiczny świat urzeka, a plastyczne opisy pomagają wyrwać się z szarej rzeczywistości i przenieść do baśniowego Jaaru. Postacie są przeurocze, nie zostały wyidealizowane, dzięki czemu z łatwością można je polubić. W książce zabrakło mi dreszczyku grozy i zaskakujących zwrotów akcji, jednak całej fabule nie można odmówić motywu tajemnicy. Podsumowując, książka jest warta uwagi. Utrzymana w zaczarowanym klimacie powieść urzeknie niejednego czytelnika. Mnie oczarowała! Nie mogę się doczekać kolejnych przygód Katie i Fiona. 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu:

14 komentarzy :

  1. Prześliczne zdjęcia i super recenzja :D. Na pewno pzreczytam tą książkę.
    Pozdrawiam,
    http://justbooksreviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja recenzja naprawdę zachęciła mnie do sięgnięcia po tę książkę! Mam wrażenie, że doskonale odnalazłabym się w tym dziecięcym uroku! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa recenzja. Książka zapowiada się nader interesująco :).

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zachwycona tym wydaniem, mam nadzieję, że i treść mnie nie zawiedzie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nic dziwnego, że jesteś dumna ze zdjęć �� Super recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze co mi przyszło do głowy - JAKIE CUDOWNE ZDJĘCIA!!!
    Drugie - świetna recenzja i książka również zapowiada się super, mam nadzieję, że kiedyś w końcu trafi mi w łapki :)

    www.claudiaaareads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mimo wszystko książki raczej nie przeczytam. Strasznie odrzuca mnie to porównanie do Harry'ego Pottera :/ Chyba im większa promocja wokół jakiegoś tytułu, tym mniejszą ochotę mam go przeczytać :D
    Ale zdjęcia cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio było o tym głośno, ale ta ksiązka to nie moje klimaty i raczej nie przeczytam.
    pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne jest to wydanie, na książkę mam ochotę odkąd je zobaczyłam. Myślę, że to zakup na przyszły miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tą książką jestem oczarowana. Uwielbiam ten baśniowy klimat <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo bardzo chcę ją przeczytać! Muszę w najbliższym czasie na nią zapolować :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka