Premierowo "Prezent" L. Jensen

"- A jednak jest coś, w czym chyba mogłabym im pomóc. - Opowiadam Rachel o okolicznościach towarzyszących śmierci Callie. - Gdyby udało mi się dowieść, dlaczego wyszła z wesela i dokąd jechała, to mogłoby im przynieść ulgę."
Louise Jensen

Wydawnictwo: Burda
Autor: Louise Jensen
Oryginalny tytuł:  The Gift
Polski tytuł: Prezent 


Rzadko sięgam po thrillery. Jeszcze kilka lat temu czytałam ich mnóstwo, z czasem po prostu mi się przejadły. Louise Jensen  swoją powieścią zwróciła moją uwagę. Nigdy nie czytałam książki o podobnej fabule, więc pomyślałam, że będzie to ciekawe doświadczenie. Nie myliłam się!
Sześć miesięcy temu Jenna przeszła operację przeszczepu serca. Dostała od życia drugą szansę, jednak nie potrafi się nią cieszyć, nie chce jej wykorzystać. Zakończyła związek z ukochanym, wierzyła, że on zasługuje na coś więcej. Zamknęła się w czterech ścianach mieszkania i nie chętnie je opuszcza. Jeszcze te urojenia i zawroty głowy. Dziwne sny, obrazy, przypominające wspomnienia, ciągłe uczucie strachu nie dają dziewczynie spokoju. Pewnego dnia postanawia skontaktować się z rodziną dawczyni. To, co odkrywa, przyprawia ją o zdumienie. Okoliczności śmierci Callie nie są jasne. Jej rodzina skrywa nie jeden sekret. Przebłyski, które nękają Jenne mogę stać się kluczowe. Co się stanie, gdy zacznie grzebać w cudzych sekretach? Jakie sekrety może kryć z pozoru idealna rodzina?


Ostatnio mam problem z zaczynaniem książek. Pierwsze pięćdziesiąt, siedemdziesiąt stron mnie nudzi, przez co mam ogromną ochotę zacząć coś nowego. Niestety, w przypadku tej było podobnie. Początek lektury mnie znużył. Dopiero przy osiemdziesiątej stronie udało mi się wciągnąć w fabułę. Od tego momentu nie mogłam się oderwać!

Największym atutem powieści jest niekonwencjonalna fabuła. Autorka wykorzystała pamięć komórkową jako podstawę powieści. Taki wątek był dla mnie zupełną nowością. Nigdy nie słyszałam o podobnych teoriach, więc temat szybko mnie zafascynował. Louise Jensen sprytnie wplotła go w rodzinne sekrety. Całość otoczyła aurą tajemniczości, czym wprowadziła powieść na nowy poziom. Ponadto kryminalna nutka pomogła autorce wodzić mnie za nos przez kolejne strony. Zakończenie powieści mną wstrząsnęło. Ostatnie rozdziały były pełne zwrotów akcji, dreszczyk grozy towarzyszył mi aż do rozwikłania zagadki. Do końca nie byłam pewna kto zawinił. Postacie, które wzbudziły moje współczucie, stanęły po drugiej stronie barykady. Trwałam w niepewności, aż do ostatnich stron.

"Prezent" to świetnie wykreowany thriller. Wszystkie wątki płynnie przeplatają się ze sobą, tworząc jednolitą całość. Zagadki, niedopowiedzenia są wszechobecne, tajemnica rodzi tajemnicę. Napięcie wzrasta z każdą kolejną stroną, żeby wybuchnąć w kulminacyjnym momencie. Historia Jenny niejednokrotnie Was zaskoczy i przyprawi o zawrót głowy! Będą Wami targać sprzeczne emocję! Gwarantuję!

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu:

20 komentarzy :

  1. Książka wydaje się interesująca, myślę, że niedługo po nią sięgnę.
    Świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam thrillery, a po tej recenzji mam jeszcze większą ochotę sięgnąć po kolejny. :)
    Dopisuję "Prezent" do swojego TBRu.
    Btw, śliczne zdjęcia! <3
    Pozdrawiam
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Fałszywy pocałunek”

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem właśnie tak bywa, że z początku książki nużą, ale potem ciekawią. Dobrze przynajmniej, że w tym kierunku właśnie to poszło. :) Jestem ciekawa książki i z chęcią się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio z większością książek tak mam. Początek jest najgorszy!

      Usuń
  4. Od pewnego czasu czytam praktycznie same thrillery i kryminały. Twoja recenzja sprawiła, że mam ochotę przeczytać tę książkę.
    Pozdrawiam!
    https://bookawayoflife16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zaskoczona pomysłem na tę ksiażke. Zapowiada się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z miłą chęcią sięgnę po tą książkę, gdyż jestem fanką kryminałów.
    Też często mam tak, że książka mnie nudzi przy pierwszych stronach, ciężko mi się wciągnąć w treść.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie szukam jakiś fajnych thrillerów i ten nada się idelanie. Teraz często widuję tę książkę i jakoś nie po drodze było mi z przeczytaniem opisu. Dobrze, że zajrzałam do ciebie.
    Pozdrawiam booki-v.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię thrillery, więc chętnie się skuszę.
    Pozdrawiam https://ksiazkowa-fantazja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam "Prezent" i mam pozytywne wrażenia po lekturze, choć nic odkrywczego to nie było :)


    Goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tę książkę w swoich najbliższych planach czytelniczych, Twoja recenzja tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że z książką warto się zapoznać :).

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę się doczekać tej ksiażki!

    Zapraszam do mnie: paulina-czyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj otrzymałam swój egzemplarz i myślę, że sięgnę po nią już jutro :) Jestem ciekawa czy będę miała takie same zdanie jak Ty - chciałabym! :)

    Pozdrawiam,
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ostatnio coraz więcej czytam thrillerów, chyba od kiedy przeczytałam "Ocalałe". Już nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po tę książkę!

    buziaki!
    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka