"Wróć, jeśli masz odwagę" E. Maskame


"Nigdy nie rozumiałam, dlaczego o poniedziałku mówi się, że jest najgorszym dniem tygodnia. Kompletnie się z tym nie zgadzam. Takie są niedziele."

Nazwisko Estelle Maskame zazwyczaj kojarzone jest z serią "Dimily". Nic w tym dziwnego, skoro ta trylogia podbiła serca liczny czytelników. Dla mnie Esetelle Maskame jest zupełnie nową autorką, a właściwie to była nową autorką. Ostatnio sięgnęłam po "Wróć, jeśli masz odwagę" i ta jedna pozycja wystarczyła, aby jej twórczość zapisała się w mojej pamięci. Główną bohaterką książki jest Kenzi. Dziewczyna ma bliskich przyjaciół, wspaniały dom, w szkole odnosi same sukcesy, a spojrzenia rozmarzonych chłopców przyciąga niczym magnes. Jej życie tylko z pozoru wydaje się idealne. Cztery lata temu wkradła się w nie skaza. Coś, co złamało ją i jej rodzinę, a przeszłość nie daje o sobie łatwo zapomnieć. Zmusza dziewczynę do ucieczki, zrezygnowania z przyjaźni i być może miłości. Czas jednak czasem leczy rany, a prawda potrafi zmienić wszystko. Tylko czy Kenzi wystarczy odwagi, aby odbudować "stare" relacje? Czy znajdzie w sobie wystarczająco dużo siły? Czy zdobędzie się na to jedno wyznanie? Musicie przekonać się sami!

Autorka poruszyła w książce niezwykle trudne tematy. Strata, ból, strach przed cierpieniem - te wszystkie uczucia są obecne w życiu bohaterki, a ona w pojedynkę musi się z nimi zmierzyć. Sekret, który skrywa głęboko w sobie, skłania ją do podejmowania często błędnych decyzji, jednak chęć ochronienia siebie jest silniejsza. Kenzi przeszła w życiu naprawdę wiele, doświadczyła na własnej skórze, jak jedno wydarzenie może zaprzepaścić wszystko i zniszczyć relacje rodzinne. Boi się kolejnego odrzucenia, dlatego woli uciec, niż ryzykować. Nie wszystkie jej działania pochwalam, ale z drugiej strony potrafię zrozumieć, co nią kierowało - dźwigać tak ogromny ciężar musi być niezwykle trudno. Nie wiem jak zachowałabym się na jej miejscu, dlatego podziwiam ją, że pomimo wzlotów i upadków poradziła sobie z sytuacją.

Po przeczytaniu pierwszego rozdziału nie byłam pewna czy książka mi się spodoba. Po drugim byłam zaintrygowana. Po trzecim wiedziałam, że zakocham się w tej powieści. Autorka dostarczyła mi tyle niesamowitych emocji, poruszyła mnie do głębi. Pokazała mi, że nawet w najciemniejsze dni, można odnaleźć promienie nadziei. Udowodniła, że każdą trudność można pokonać, a rozmowa może zdziałać cuda. Te wszystkie przemyślenia i uczucia opowiedziała za pomocą niesamowitej powieści. Maskame naprawdę potrafi dobierać słowa i pomysły tak, aby dotrzeć do czytelnika i zapewnić mu niesamowite przeżycia.

"Wróć, jeśli masz odwagę" to niezwykła powieść, bo skupia się na problemach dnia codziennego. To wszystko, co przydarzyło się Kenzi, mogłoby spaść na każdego z nas. Estella Maskame zadbała o to, aby książka była prawdziwa, ale też pełna nadziei na lepsze jutro. Rodzinne tragedię wplotła w wątek romantyczny, dzięki czemu książka stała się bardziej przystępna dla czytelników. "Wróć, jeśli masz odwagę" nie jest zwyczajną książką romantyczną o nastolatkach. To książka o potędze miłości, o niezwykle trwałej przyjaźni, o prawdzie, niesamowitej sile i odwadze. Polecam Wam ją z całego serduszka! 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu:

5 komentarzy :

  1. Lubię takie realistyczne historie. Na pewno przevzttam. Mam ją już na półce.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka to coś dla mnie. Nie znam jeszcze autorki, więc chętnie to zmienię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ogromną fanką Estelle i wiem, że po tę książkę będę musiała sięgnąć, szczególnie po Twojej zachęcającej recenzji :*

    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się przesłanie książki, o jakim piszesz. Każda trudna sytuacja jest do pokonania i rozmowa działa cuda - czuję, że przeczytam ją z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka książka w sam raz do poczytania przy filiżance kawy... podoba mi się:D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zofia w Krainie Książek © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka